Skip to content

Veel gestelde vragen!

Kun je geen antwoord vinden op je vraag? Gebruik de chat rechtsonder of stuur een mail naar info@thebarrelchallenge.nl

De Challenge

De eerste challenge is natuurlijk het behalen van de finish. Tijdens de challenge komen we over schitterende wegen, genieten we onderweg van prachtige uitzichten en zal er af en toe een route bij zitten die al een uitdaging op zich is.
Tijdens al dit moois is er elke dag een Challenge, dit in de vorm van een simpele vraag tot een knotsgekke en hele leuke actie. Door deze challenges goed te volbrengen behaal je punten en buiten een (geld)prijs mag jij je wellicht Marokko Barrel Challenger van het jaar noemen! ūüôā

Je hebt vast wel eens gehoord van The Barrel Challenge. E√©n van Europa’s grootste, leukste en gekste tours met oude barrels, crazycars en echte roestbakken.

Nu gaan we een stap verder, naar Marokko!
Uiteraard laten we niemand zomaar rijden met een oud en verroest barrel.  Veiligheid voor alles,  daarom zijn er wel een aantal eisen. 
1) Je barrel is niet jonger dan 2002
2) En absoluut belangrijk, technisch is de auto in goede staat. Al ziet deze eruit als een drol op wielen, geen probleem, zolang de veiligheid voor jezelf en alle andere weggebruikers niet in het geding is.
3) De auto heeft een GELDIGE A.P.K. Elke deelnemer is hiervoor verantwoordelijk.

Simpel… via de button
Inschrijven

Je krijgt twee unieke rallyschildjes en per deelnemer een officieel¬† Marokke Barrel Challenge super unieke cap.¬† Ons kennende hebben we altijd nog wel iets leuks om weg te geven ūüôā Uiteraard krijg je ook nog twee stickers met daarop jullie startnummer en teamnaam.

Dit vullen we nog in.

Vanuit Spanje MOETEN we met een veerboot naar Marokko. Deze veerboot zit niet bij de prijs inbegrepen, echter kijken wij zoals altijd wat er qua groepskorting mogelijk is.

Bijzonderheden

Ja, hier gaan we verder in onder de knop REGLEMENT

Ja! Geen probleem. We verlangen echter wel minimaal twee rijders met een geldig rijbewijs.

Ja absoluut! Lekker volplakken dat barrel. De lokale stamkroeg, de biljartvereniging en wat je ook maar kan bedenken. Geen enkel probleem.

Altijd vervelend…stel je motor gaat stuk vlak voor de start. Bij andere challenges en runs bekijk je het maar, echter gaan wij altijd voor de weg waarvan iedereen gelukkig wordt. Neem contact op met de organisatie via het contactformulier en we komen er samen uit.

Over Marokko

  • De gezondheidszorg in Marokko is redelijk tot goed in de steden. In de grotere steden zijn priv√©klinieken waar tegen hogere kosten betere zorg kan worden verkregen. In de grotere hotels is vaak een doktersdienst waar reizigers ook buiten de gewone openingstijden terecht kunnen. Buiten de steden zijn de medische voorzieningen vaak zeer beperkt.
  • Reizigers wordt geadviseerd een goede reisverzekering af te sluiten.
  • In geval van een ziekenhuisopname of wanneer medisch-specialistische zorg nodig is, kunnen reizigers het beste direct contact opnemen met hun verzekeringsmaatschappij.¬†
  • Apotheken zijn te vinden in alle grote steden, ook 24-uursapotheken, maar ook in kleinere plaatsen.
  • Neem speciale geneesmiddelen in ruim voldoende mate mee (in de originele verpakking) of vraag de arts om een recept.
  • Het is aan te raden zelf een reisapotheek met reguliere geneesmiddelen mee te nemen.

Medische verklaring

  • Reizigers die door een arts of specialist voorgeschreven geneesmiddelen meenemen, moeten mogelijk een medische verklaring bij zich hebben. Dit geldt in ieder geval voor geneesmiddelen die onder de Opiumwet vallen (zoals bepaalde slaapmiddelen, ADHD-middelen en sterke pijnstillers).
  • Vraag de verklaring tijdig aan.
  • Ga voor meer informatie naar¬†hetcak.nl.
  • In geval van nood, bijvoorbeeld bij een ziekenhuisopname in het buitenland, kun je contact opnemen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Het contactcenter van dit ministerie is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar op telefoonnummer +31 247 247 247, ook vanuit het buitenland (let op roamingkosten). Het ministerie geeft bovendien informatie via de¬†Reisapp Buitenlandse Zaken.
  • Voor informatie en eventuele ondersteuning kun je ook terecht bij een van de¬†Nederlandse vertegenwoordigingen¬†in Marokko.

Op de volgende site vinden jullie een uitgebreide lijst met aandachtspunten.

https://www.anwb.nl/vakantie/marokko/informatie/gezondheid

  • De doorgaande tweebaanswegen in Marokko worden goed onderhouden. Er wordt flink ge√Įnvesteerd in onderhoud en uitbreiding van het wegennet.
  • De grote steden worden met elkaar verbonden door tolwegen. Rond de grote steden zijn korte trajecten van vierbaanswegen.
  • In de grote steden zijn hele wijken afgesloten voor autoverkeer. Hier ligt de markt¬†(souq)¬†met zijn zeer smalle straatjes.
  • In de Sahara is een terreinvoertuig met vierwielaandrijving noodzakelijk voor de onverharde wegen¬†(pistes).¬†
  • De (gravel)wegen in het Rif- en het Atlasgebergte zijn vaak gevaarlijk smal, bochtig en stijl.¬†
  • In Marokko vinden relatief veel ernstige verkeersongevallen plaats. Je wordt daarom geadviseerd altijd alert en defensief te rijden.
  • Houd rekening met verkeersdeelnemers die zich mogelijk minder goed aan de verkeersregels houden dan je gewend bent.
  • Wees nog extra op je hoede in het verkeer ’s avonds tijdens de Ramadan en in de vakantietijd van juli tot september wanneer veel Marokkanen uit Europa met de auto naar Marokko terugkeren.
  • Je wordt aangeraden om over onverharde wegen in de woestijn in konvooi te rijden.
  • Rij extra voorzichtig onder slechte weersomstandigheden op secundaire wegen en bergwegen.
  • Houd op alle wegen, inclusief snelwegen, rekening met voetgangers, scooters, wagens met een paard of ezel ervoor en (te) zwaar beladen vrachtwagens.
  • In het regenseizoen van november tot en met maart kunnen wegen tijdens hevige regenbuien, en tot drie √† vier dagen daarna, onberijdbaar zijn. Ook kunnen ook¬†delen van wegen onder water komen te staan of zelfs wegspoelen.
  • Het kan gevaarlijk zijn om te rijden in het donker.¬†
  • Wegen zijn vaak niet verlicht.
  • Er rijden ’s nachts veel onverlichte voertuigen rond, waaronder karren met een trekdier ervoor.¬†
  • Houd ook rekening met slecht zichtbare voetgangers op of langs de weg.
  • Er geldt een¬†absoluut alcoholverbod.
  • Het is verboden te rijden onder invloed van drugs.
  • Het is bestuurders van gemotoriseerde voertuigen verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.
  • Handsfree bellen is wel toegestaan.

    Voor overige regels verwijzen wij jullie graag naar -> https://www.anwb.nl/vakantie/marokko/informatie/verkeer

Het drinken van alcohol is verboden voor moslims. Het is dan ook wat lastiger om er aan te komen. In sommige plaatsen is alcohol verkrijgbaar, maar je moet het maar net weten. Alcohol is relatief wel duur, zo‚Äôn 25 dirham (‚ā¨ 6,00) voor een biertje. Er zijn maar weinig winkels die een vergunning hebben om alcohol te verkopen. Sommigen verkopen het dus stiekem. In grote steden zijn wel bars waar ook alcohol geschonken wordt. Het bezoeken van een bar is voor vrouwen geen goed idee, maar ook westerse mannen doen er verstandig aan om niet alleen binnen te stappen. In de duurdere hotels en restaurants wordt vaak wel alcohol geschonken. Alcohol is dus moeilijk te verkrijgen in Marokko en het drinken van alcohol in het openbaar is geen optie.

Sluit deze absoluut af. Het is namelijk ten strengste verboden een kapot Barrel in Marokko achter te laten. 

Drones zijn NIET toegestaan in Marokko. Dashcams in principe wel, echter mag het volgens de Marokkaanse privacywetgeving mag je in principe geen mensen filmen. Wij raden het af.
Het fotograferen van lokale bewoners wordt meestal niet op prijs gesteld, het is echter geen uitzondering dat de lokale bevolking zich graag laat fotograferen in ruil voor een fooi. Houdt hier rekening mee!

Account en bestellingen

In principe wordt er na de inschrijving niets meer gewijzigd. Het kan natuurlijk zijn dat je een andere startnummer of een andere nickname/teamname wilt. Stuur in dat geval een mailtje naar support@thebarrelchallenge.nl

Gewoon niet doen. Krijg je absoluut spijt van! Buiten dat doen we niet aan annuleren. Belangrijk…SLUIT EEN ANNULERINGSVERZEKERING AF!

Online! ūüėČ
Via alle gebruikelijke Nederlandse, Duitse, Belgische en een aantal internationale betaalmogelijkheden. Apple Pay is ook mogelijk.

Je kunt bij inschrijven kiezen om het bedrag in één keer te voldoen of kosteloos in twee keer te betalen.In dat geval krijg je vanzelf een mail voor de tweede betaling.

Staat jouw betaalmethode er niet bij? Stuur een mailtje naar support@thebarrelchallenge.nl en indien mogelijk voegen we die toe.

Zo snel mogelijk en bij ons is dat altijd vrij laat. Echter nog steeds ruim op tijd.
Wij hebben graag alles goed in de pen en willen er voor zorgen dat alle puntjes op elke i gezet zijn voordat we beginnen met alles bekend te maken.
Niet in de stress raken, komt helemaal goed!

Joh!!! Waarom doe je dat nou?

Vooruit.. via de volgende link vraag je een nieuwe aan

Wachtwoord Vergeten

Algemeen

Deze dragen zichtbaar CREW op hun kleding/auto. Dus niet alle auto’s waar zomaar een Barrel logo op staat. Enkel auto’s met CREW vallen onder de offici√ęle CREW.

Geen Barrel?
YUP! Buiten barrels rijden er altijd een aantal CREW moderne (betrouwbare) auto’s mee. Just in case! Het is natuurlijk wel de bedoeling dat we met ons allen op de plaats van bestemming aankomen.

Overigens bestaat er altijd de kans dat er een aantal onherkenbare crewleden meerijden. Dit om calamiteiten onderweg zoveel mogelijk te voorkomen.

T.z.t. communiceren we via e-mail, de website en Facebook de dagelijkse finishplaatsen. De routes krijg je per dag! Dit voor het absolute verrassingseffect 

Elke dag ontvang je één of meerdere routes. Het is niet verplicht je hieraan te houden, al zijn dit over het algemeen wel de beste routes. Advies is dus om desbetreffende routes te rijden.

Eisen aan de auto

Tijdens onze rit zullen we voornamelijk over goed begaanbare wegen komen. Een 4×4 is GEEN verplichting, maar handig is het wel ūüôā

Verder uiteraard belangrijk dat de auto aan alle wettelijk geldende eisen voldoet, verzekerd en gekeurd is en dat de bestuurders over genoeg rijervaring beschikken.

In tegenstelling tot de meeste run’s, rally’s en challenges doen wij hierover niet moeilijk. Een leuke richtprijs is ‚ā¨ 1000, echter maakt dit niet uit.

Modeljaar 2002. Dit is dus NIET bouwjaar.
Als voorbeeld, de BMW E46 werd van 1998 tot 2004 geproduceerd. Deze auto is dus toegestaan. Wat ons betreft is het model van 1998 gelijk aan het model van 2004. 

Kies je voor een auto welke geproduceerd werd van 2003+, dan is deze dus NIET toegestaan. 

Een ge√Įmporteerde auto waarvan het kenteken op 2019 staat, maar waarvan het een modeljaar 1999 is, is dus WEL toegestaan.

Altijd vervelend…stel je auto gaat stuk vlak voor de start. Bij andere challenges en runs bekijk je het maar, echter gaan wij altijd voor de weg waarvan iedereen gelukkig wordt. Neem contact op met de organisatie via het contactformulier en we komen er samen uit.